ORTODONTİ

ORTODONTİ (DİŞ TELİ TEDAVİSİ)

Ortodonti; uyumsuz ve çapraşık dişlerin birbirleriyle olan ilişkilerini teşhis ve kontrol eden, bu durumu önlemek için yapılan ve tedavisini yapan diş hekimliği branşının uzmanlık dalıdır.

Ortodontik sorunlar neden oluşur ve nasıl tedavi edilir?

Alt çenenin önde veya geride olması gibi durumlar hastanın yaşı göz önünde tutularak tedavi yöntemine karar verilir. Hasta ergenlik çağında(büyüme gelişme dönemi) ve alt-üst çene yapısının geride olması durumu mevcut ise ortodontik tekniklerle tedavi etmek mümkündür. Eğer hasta yetişkin ise, kemiksel bozukların tedavisi hem ortodonti ve hem cerrahi işbirliği ile gerçekleştirilir. İşlevsel bozukluklara bağlı olarak, örneğin; ağız solunumu yapma gibi durumlarda çene bozukluğu ortaya çıkabilmektedir.Ağız solunumu yapan bireyde çenenin üst kısmı dar olacağından dolayı V formu alacaktır.

Çocuklarda biberon ve emziği uzun süre kullanmak, parmak emmek, tırnak yeme gibi alışkanlıklar ortodontik bozukluklara yol açabilir. Bu alışkanlıkların bir an önce ortadan kaldırılması gerekir. Çocuğunuzda bu tip alışkanlıklar varsa Ortodontiste başvurabilirsiniz.

Ne kadar ortodontik tedaviye ihtiyacınız var?

Ortodontik tedavi sadece estetik kaygılara sahip olmayı değil, konuşma bozukluğu olan kişilerde ileride oluşabilecek periodontal hastalıkları önlemeyi, çene eklem problemlerini önlemeyi, çiğneme fonksiyonunu sağlamayı ve bu sorunu ortadan kaldırmayı amaçlar.

Ağızdaki mevcut ortodontik probleme göre hareketli, fonksiyonel ve sabit apareylerle nasıl tedavi edileceğine karar verebilirsiniz. Basit ortodontik problemler, hastanın takıp çıkarabileceği çıkarılabilir bir lastik cihaz ile çözülebilir.

Primer ortodontik tedavi tamamlandıktan sonra tedavinin geri dönmesini veya bozulmasını önlemek için yoğun tedaviyi ihmal etmemek çok önemlidir. Bu dönemde çeşitli pasif cihazlar kullanılabilir.

Ortodonti Bölümü, diğer dişhekimliği bölümleriyle sürekli olarak çalışmaktadır.