BRUKSİZM

Bruksizm, kısaca dişleri gıcırdatma ve sıkma, psikolojik kökenli fizyolojik rahatsızlıklar grubuna girer.

Bu hastalarda anksiyete ve endişe hali yaygındır. Bu nedenle diş doktoru ve psikiyatrist beraber çalışmalıdır. Fiziksel olarak eklemin ve dişlerin tedavisi diş doktorunun görevidir.

Tedavi edilmezse çene ekleminin hareketlerinde zorlanma, baş ağrısı, kulak ağrısı, vertigo görülebilir. Başlangıç aşamasında rahatça çözülebilecek bir durumken, tedavi edilmezse cerrahi müdahaleye kadar gidebilir.

Sıkma, psikolojik kökenli fizyolojik rahatsızlıklar grubuna girer. Bu hastalarda anksiyete ve endişe hali yaygındır. Bu nedenle diş doktoru ve psikiyatrist beraber çalışmalıdır. Fiziksel olarak eklemin ve ağız dokusunun tedavisi diş doktorunun görevidir.Tedavi edilmezse çene ekleminin hareketlerinde zorlanma, baş ağrısı, kulak ağrısı, vertigo görülebilir. Başlangıç aşamasında rahatça çözülebilecek bir durumken, tedavi edilmezse cerrahi müdahaleye kadar gerek duyulabilir.

Normal çiğneme kuvveti 27 kg`dır. Dişler sıkıldığında uygulanan ısırma kuvveti 400 kg'a kadar çıkabilmektedir. Kol kası yapmak için 5 kg'lık ağırlıkla çalışmış olduğu düşünülürse, çene kası ve eklemini gece süresince ne kadar zorladığımızı daha iyi anlayabiliriz. Çiğneme kasının büyümesi ile yüzün ovalliğini de artar. Yüzde asimetri oluşturur ve yüzün görünümü etkiler. Ciddi ağrılara sebep olabilir.

Kişiye özel hazırlanan ve geceleri kullanılan şeffaf plak ile bruksizm tedavi edilebilir. Bu plakların kaslar, dişler ve çene eklemleri üzerinde koruyucu ve tedavi edici işlevleri vardır. Bir kişinin ağız içi muayenesi, diş yapısının, yanak dişlerinin oluşturduğu izlerin, diş ilişkilerinin, yüz ve çiğneme kaslarının, çeşitli kalınlıklardaki plak ve yapıların ayrıntılı muayene sonuçlarının hazırlanmasını gerektirir.Günlük olarak üretilen gece plakları sadece dişlerinizi korumaya yardımcı olur.

Bruksizm de Botox ile tedavi edilir.Yüzün aşırı çalışan kaslarının gücünü dengelemek için kullanılır. Dişlerinizi sıkan iki ana kas vardır ve diş sıkma alışkanlığı olanlar bu kasları daha güçlü hale getirir. Bu nedenle Botox kullanarak, aşırı kullanılan bu kasa normal çiğneme gücünü geri kazandırmak mümkündür. Bu sayede dişlerin daha az sıkılması hasarı azaltır.

Kliniğimiz de Botoks uygulaması yapılmaktadır.Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.